poniedziałek, 8 lutego 2016

Ostatkowe Oponki

Pozwalam sobie dzisiaj na lekkie szaleństwo ;-) a co tam... Już kolejny tydzień pilnuje się, żeby nie jeść słodyczy oraz unikać tłustych potraw, to choć na Ostatki zrobię wyjątek na oponki, które uwielbiam ;-)


OPONKI- składniki:
- 0,5 kg sera białego ( ja dałam lekki, ala light),
- 3 jajka,
- 3 szklanki mąki,
- 3 łyżki jogurtu naturalnego,
- 3 łyżki cukru (u mnie brązowy),
- cukier wanilinowy,
- 1 łyżeczka sody,
- 0,5 łyżeczki cynamonu,
- dodatki- u mnie żurawina i rodzynki.

Oraz olej do smażenia i cukier puder do posypania.


Ciasto wałkujemy i wycinamy z nich duże kółka- ja robie to wiekszą szklanką, albo filiżanką oraz w środku wyciętych kółek robimy małe dziurki- najlepiej klieliszkiem, czy zakretką od butelki ;-)


Smażymy na głębokim, mocno nagrzanym oleju.
Niestety, ale Oponki są mega tłuste i jednak kaloryczne, ale raz na jakiś czas można zaszaleć ;-)


Usmażone i lekko ostudzone Oponki posypać obficie cukrem pudrem.
Smacznego!!!

Ps. Następnym razem będzie coś bardziej dietetycznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz